Stretching |

Stretching

A nyújtás jótékony hatásait sokan ismerik. De mi mást rejt még magában a helyesen kivitelezett stretching? Izmainkat izomrostok építik fel, melyek nem egyformák. Vannak tónusos izmaink, melyek rövidülésre hajlamosak és vannak fázisos izmaink, melyek megnyúlásra hajlamosak.

Tónusos izmaink hatékony működésük és esztétikus mozgásunk érdekében megfelelő nyújtást igényelnek. Egyes izmainkat nem használjuk kellő mértékben a napi tevékenységek során, így elgyengülhetnek, rövidülnek vagy fájdalmat okoznak, de a testtartást is meg tudják változtatni.

Az erős izom nem mindig nyújtható izom. Az izomrostok átmérőjének növekedésével hosszúságuk csökkenhet, ha nem kapják a meg azt a megfelelő ingert, amire szükségük van, ezért zsugorodni fognak. Az optimális és progresszív nyújtás erőnövekedést is eredményez, és csökkenti az adott izom feszülő érzését, fájdalmát.

Kinek ajánlott a stretching

  • hosszantartó ülő munkát végzőknek
  • hát-, derékfájásban szenvedőknek
  • egyoldalú statikus és dinamikus terhelés esetén, amely a munkavégzéssel vagy szabadidős/sport tevékenységgel függ össze,
  • fájdalmas izomfeszülés esetén.

Ha izmaid fáradtak, kevés időd jut a nyújtásra, nem tudod, hogyan kell csinálni, vagy csak szeretnél lazítani, akkor várunk csendes, pihentető, kiscsoportban végzett stretching óránkra!

Gyógytornász: Hutóczkiné Barkóczi Dóra

 

 

 

 

 

 

 

 

Időpont: csütörtök 16.30

Bejelentkezés az e-mail címen, vagy a +36 52 518 693 és a +36 52 512 900 / 75911 telefonszámok valamelyikén.